2011-06-06 | 07:44:45

Baksmäll

Dax att se över göralistan inför semestern. Vad behöver göras, vad kan göras hjälpligt innan sommaren och vad kan vänta till efter semestern? Inser att listan är längre än antal dagar. Alltid ett dilemma att få tiden att räcka till. Sitter och tittar ut, solen skiner. Idag ska jag jobba och då mer än 8 timmar. Idag tänker jag.....varför gör jag inget på dagarna där jag går på jobbet sen går jag hem!? Svaret ligger i att jag behöver göra något som stimulerar mig i längden, något som jag tycker fyller en större funktion, något som innebär frihet om jag behöver den. Något som är lust baserat.

Just nu tenderar uppgifterna att styra allt för mycket. Listan på måsten är stor. Jag har nötter att knäcka som är något för osäkra. Utfallet behöver vara etiskt moraliskt och bli bra för flera parter. I vissa lägen är det en omöjlig ekvation. Vill känna mig tillfreds och nöjd med allt jag hunnit om jag lägger många timmar på jobb men idag vet jag inte hur det kommer att se ut när jag dimper ner i soffan utpumpad klockan 21!? Det kallas baksmäll på Ulricas jobbspråk. Jag längtar efter mina barn och tänker på vad jag skulle ha velat gjort med dem så här på sveriges nationaldag. Hmmmm bit ihop och kom igen! Får slå mig på lår och i ansikte som Klüft gör inför en tävlign, upprepar positiva mantran så att hjärnan tvingas in i en positiv trend. Tänk inte, gör och gör det med lätthet. Summera, tänka och ha överblick får vänta.

Hoppas alla nära och kära har en riktigt fin och bra dag fylld av ro och glädje.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: