2011-08-25 | 22:16:29

Ett spa om dagen är bra för magen!

I veckan hade hela min arbetsgrupp planerat att åka till fjällen för att umgås och framförallt planera och strukturera hösten. Jag har hela sommaren eller snarare sedan förra hösten släckt bränder, jobbat fortare och fortare, blivit en maskin utan att jag hunnit tycka till! Utredar-Ulla, kvick fix-Ulla, mötes-Ulla, maskinen utan struktur eller gräns.

Att vara gränslös kan vara nyttigt men inte i alla lägen. Det andra kalla gränslös är inte alltid vad jag anser som just gränslöst. MEN, nu är det nog! Själv valde jag att i samråd med chefen stanna hemma för att jag just hade så mycket.

Men så satt jag där på kontoret och insåg hur tyst det var, hur jag betade av problem efter probelm. Insgå hur mycket jag har kvar innan jag når botten i burken! Då insåg jag att det faktiskt inte går att lösa allt än om man vill. Gick då raka vägen på IKSU spa och tog 3 timmar ledigt mitt på dagen. Visserligen förssköt jag min arbetsdag som då slutade först 21. Risken hade faktiskt varit stor att jag ändå hade jobbat till 21! Därför säger jag bara...Ett spa om dagen är bra för magen (tränade faktiskt rätt hårt!), själen och hjärnan.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: