2010-09-23 | 08:52:15

Väntans tider...

Tänk att det är så trist att vänta! Jag hatar att stå i kö tränger mig gärna men då måste det vara så diskret eller med sådan glans att det inte är "surkärringen" som mummlar sig fram. Den varianten hatar jag. Männsikor som sprider sur och negativ energi till andra oskyldiga som inte bett om att bli besmittade.

Jag gillar inte att vänta på resultat utan skulle gärna ta den enkla vägen om den bara fanns. En och annan gång har man ju lyckats lura sig själv när man snabb bantat eller försökt göra något alldeles för fort. Som ett brev på posten kommer besvikelsen när resultatet sviktar. Som alltid gäller man presterar efter hur man grundat och man får vad man betalar för!

Med åren har jag fått erfara att det är bra att behöva vänta. Kanske hinner målet ändras eller justeras när man behöver gå där och vänta.....Jag är snabb, effektiv och handlingskraftig men bara för att man vet vad man vill betyder det inte att man inte kan vänja sig vid något annat. Börjar så smått vänja mig vid att bo i min lägenhet tillexempel. Kliver in, städar till det lite, går ut på lekparken och leker utan att behöva bekymra mig om något annat. Bekvämt! När tvättmaskinen lade av ringde jag vaktmästaren. Bara en sån sak. Behöver ju inte vara händig eller lägga tid på det själv. Visst drömmer jag om min lilla villa men inser att i vissa stunder i livet kanske drömmar bara blir en belastning och inte så där ljuvligt som det är annars. Det är ett sådant där exempel på väntans fördelar. Tänk om man skulle föda sitt efterlängtade barn 4 månader för tidigt bara för att man hatar att vänta. Ut skulle ju ett foster komma som inte var redo, inte moget. En halvfärdig person som knappt skulle överleva. Därför ska jag träna på att vänta!

Därför ska jag vänta med spänd förväntan och med tilltro på det erbjudande jag fått gällande arbete. Inte skynda på, se till att dom får tänka igenom ett bra förslag.....därför ska jag vänta på att min egen utveckling sker bara jag ger mig själv en chans. Därför ska jag vänta på att jag kommer att bli lycklig med en man utan att skynda på, därför ska jag vänta på att kaffet jag är sugen på flyger till bordet av sig själv.....Nej där går fan gränsen. Vissa saker gäller det att fatta att man själv måste ta tag i!!! Todelo, känn doften av kaffe och försökt att inte tänka på kaffe...så får vi se hur det fungerar!?
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: