2010-09-15 | 22:39:20

Karriären

Står inför ett vägskäl i yrkeslivet. Ska jag gasa eller bromsa?! Vad är framåt och vad är bakåt? Beror väl på ur vilket perspektiv man tittar. Är det mamman som vill ge sina barn så mycket tid som möjligt som ska få styra eller är det mamman som vill ge sina barn en bra framtid och mat för dagen och kläder på kroppen? Eller ska den bubblande bönan som vill mer få blomstar ut?

Vilket ben ska jag föda. Är det mitt engagemang för psykosicial problematik som ska få lite hull? Eller min analytiska och handlingskraftiga, serviceinriktade lilla knytblus som ska på? Eller ska jag slå ett slag för att utveckla det ledarskap som jag själv tror på. Ett ledarskap som bygger på att man växer genom att låta andra växa.

Eller ska jag springa naken genom stan och se vad som händer? Att ha ett jobb är inte lätt, att inte ha jobb är inte lätt......men så stimulernade det är att fundera på vad som motiverar oss att arbeta. Jag skulle gärna vilja ta del av vad som motiverar andra att göra det dom gör. Dela gärna med dig!

1 Kommentarer
victoria:

mycket tänkvärda ord, vad är det som motiverar oss att arbeta? Jag vet inte ens vad jag själv ska svara på den frågan. Vad gör att jag stiger upp (i tid) på morgonen, att jag alltid gjort det?, att det förväntas av mig?, att jag vill? För vad betyder "måste"?

Väntar med spänning på fler kloka inlägg :)

2010-09-16 | 19:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: