2010-09-12 | 21:44:25

Jobb, jobbigare eller jobbigast!?

Att inte få välja är ett dilemma. Att inte vara eftertraktad ännu ett. Jag sitter här mitt i livet och har äntligen förstått att jag måste välja för att nå dit jag vill. Vara lite taktiskt, se framtiden med mina egenhändigt valda glasögon. Har den senaste tiden fått otrolig bekräftelse för vem jag är och vad jag kan.

Jag har vuxit mig stark. Ett träd som växer upp i en djup skog får svaga rötter och blåser lätt omkull när det avverkas runtomkring. Rotvältan ligger där och ser skrämmande ut i skymningen. Är det ett djur? Vad är det? Trädet dör och allt som finns kvar är den stora rotvälta som vittnar om att trädet böjt sig för vinden. Jag har djupa rötter, sega långa sträcker dom sig nu äntligen och jag känner att vinden som blåser i min krona bara känns skön och stimulerande. Jag vajar lite hit och jag vajar lite dit!

Jag har sagt tack men nej tack flera gånger nu. Något som hela min personlighet tidigare avskytt och föraktat. Att vara otacksam och lat! Nej där går väl ändå gränsen. Men vad är otacksam? Mot vem är man det. Är man inte skydlig att vara sig själv trogen åtminstonne? Lat, vad är det? En som springer efter varje morot likte en kanin eller den som sätter sig ner som en smart skalman och funderar på hur man bäst löser probelmet. Mat och sovklockan ringer och sen löser man allt!

Imorgon före 12 ska jag tacka ja eller nej till ett nytt liv! Ett ännu mer splittrat liv. Jag får en chans som jag kanske borde tacka ja till för det gynnar min ekonomiska situation 100% i rätt riktning, det gynnar min karriär 65% åt samma håll....ändå är jag så tveksam. Det skulle innebära att jag skulle jobba på annan ort varannan vecka. Fria hemresor, nanny, vad mer vill du ha? Ska det vara så svårt att få hit dig? Maja är liten och jag vill faktiskt inte vara ifrån henne 7 dagar i sträck. Evelina är också liten, liten och med 6 års humör. Det svänger värre än mitt när det är som värst! Kvällen är lång och just ikväll kommer det löpa fram myckt energi i mina banor i hjärnan. Det glöder och fördelar prövas mot nackdelar. Imorgon ringer jag min coach och kör ett varv till.....
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: