2011-09-16 | 23:51:55

Stjärnorna börjar lysa!

Första två åren med ditt barn är fantastiskt, året därefter inser man att det bara blir bättre! Det är inte lätt att vara förälder. Att aldrig få äta i lugn och ro, att inte kunna gå och komma som man vill, aldrig ett besök på toaletten ifred, att mitt i allt på jobbet rusa upp och inse att dagis snart stänger...listan kan göras lång. Alla som har barn vet hur detta är och att inget i världen skulle kunna få en att vilja ändra på detta.

Trots alla uppoffringar, trots alla strider, trots alla misslyckade försök att vara den perfekta föräldern, trots alla trots....Ikväll fick jag en försmak av livet som mamma och lite mer vuxen ändå! Var hos min underbart trevliga granne på kaffe och barnen lekte som aldrig förr. När klockan slog "nu ska alla barn sova" ville mina döttrar gå på kvällspromenad och titta på stjärnorna. Men så underbart! Mörkt, fint, trevligt och en doft av frihet i luften. Gick sen hem och såg en film. Barnen somnade i soffan alldeles för sent. MEN det var det värt!

Det är nu man börjar se stjärnorna och när kvällen lägger sig kan man se dem lysa!

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: