2011-09-17 | 00:00:41

Privat regi- trippel glädje!

Min dotter har fyllt 7 år. Alla andra barn spelar fotboll, rider, spelar innebandy eller gör något på sin fritid som är uppstyrt. Min fina älskade tjej vill gärna vara hemme. Hon vill leka, leka och leka. Världens bästa och äldsta terapiform tror jag.....

Hon tycker inte om grupper där hon inte känner de andra och hon vill bli sedd och känna alla på en gång. Jag kan själv tycka att det var rätt trist under förra vintern när jag släpade iväg henne på friidrott för att hon skulle få göra något. Bilen var kall, lillasyster blev rysligt trött eftersom att hon hänger med på allt! (Barn till ensam mamma blir tuff, får vara med på allt storasyster gör syndromet) Själv blev jag stressad över att hinna hem från jobbet, hämta på dagis, laga mat, åka iväg och allt detta innan halv 6!

I år har jag hittat lösningen.  Min dotter älskar dans och musik. Har hittat en person som gjort koreografi till en låt som min dotter önskat dansa till. Han kommer hem till oss och en kompis till min dotter likaså. Dom är två ivriga och villiga 7 åringar som får dela på en lärare. Min lilla dotter kan bada i lugn och ro, leka och äta utan stress. Jag är glad, min dotter är glad och lillasyster är glad. Trippel glädje!a

Sen är det ju inte helt fel att ha en dansant trevlig man hemma en gång i veckan och spionera på. MEN min dotter förbjuder min närvaro då hon vill vara helt själv med sin kompis i detta med denna lärare! All uppmärksamhet på stjärnan!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: