2011-10-01 | 22:16:19

Helg med stort H

Vilken helg, vilket väder! Sommaren fick en revanch. Jag har stängt av telefonen, njutit av solen med mina döttrar. Inga måsten, inga tider att passa. Jag, ett troll och en prinsessa på äventyrslekplatsen. Matat ankor med kex, gått i slow-motion bara för att.....bjudit på middag i all enkelhet.

Det är då jag inser ....Det är ironiskt det här med livet...vi strävar efter något och först när vi slutat sträva blir det så, men då har ju jorden snurrat något och allt ser annorulunda ut så då infaller sig nästa mål eller strid. Jag älskar livet men känner också en stor sorg över många saker. Jag har lärt mig livets stora gåta, älska glömma och förlåta! Därefter kommer sorgen.

Solen, höstlöven och det spegelblanka höstvattnet är så vackert att jag blir rörd. Hela min själ svämmar över av gula, röda och orangefärgade löv som tar plats men om man plattar till och trycker ihop så är de bara en bråkdel så stora varpå man känner sig tom. Tom, lycklig, rörd, fylld och förväntansfull på morgondagen lägger jag mig i soffan för att se på tv tills jag somnar.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: