2011-06-04 | 23:38:04

Vardagen!?

Livet består av många delar. Att vara vuxen, att vara barn, att vara förälder, att eventuellt vara partner, att vara arbetskamrat, att vara vän. Listan kan göras oändlig tror jag. I min vardag tenderar det att klumpa ihop sig. En del av klumpandet beror på min egen person. En del beror på det liv vi lever. Mitt liv består till stor del av arbete.

Tidigare i livet arbetade jag för att jag brann, för att jag hade lust för att jag ville. Nu arbetar jag för att få fritid. Jag älskar mitt jobb, tycker att jag gör något viktigt och mina arbetskamrater är mer än toppen. Chefen är vald med omsorg och lokaler och arbetstider kunde inte vara bättre. Jag styr själv mina tider (sanning med modifikation!) Så länge jag sköter allt jag behöver göra så väljer jag fritt men kommer en akut uppgift är det ju svårt att välja och lägger man till höga krav på hur man vill ha det så kan det bara bli mycket jobb!! Jag brinner för det jag gör och är nöjd men livet med mina barn och fritiden, livet i sig själv har fått så stor betydelse med stigande ålder att jag har nått en gräns där jag med stolthet och glädje kan säga att jag arbetar för att få fritid. När jag påbörjade min blogg var jag lite vilsen i mitt yrkesliv. Hade ju ganska nyligen varit föräldraledig. Nu arbetar jag med något som betyder mycket, har insett att jag kan mycket, är stolt över mig själv och att jag får böja mig inför det faktum att jag har så mycket kvar att lära i livet. Många saker som jag kanske får lägga på vänthyllan i hallen eftersom att jag är ensamstående småbarnsmamma.

I livets alla delar om livet var en tulpan, där alla blad var en del av en blomma skulle denna tulpan hänga och sloka med stort överhäng. Likt en tulpan som fått för mycket vatten, där stjälken växt några centimeter för mycket och den var på väg i riktning mot komposten. Med detta vill jag ha sagt att balansen inte är riktigt bra för stunden. Jag tänkter jobb, äter jobb och jobbar i stora block där mycket annat står tillbaka just nu. En bov i dramat är ju den kommande semestern, en annan är att vi startat en verksamhet med allt vad det innebär där jag gått från osäker anställning till att faktiskt hålla på att få kläm på vardagen. Jobbar hårt på att tulpanen ska återhämta sig. Ska snitta stjälken, stötta upp den och titta närmare på de andra bladen....
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: