2011-06-05 | 22:18:24

Semestern är bokad!

Semester är både avkopplande och stressande! Vart ska man åka? Kommer barnen att bli nöjda? Kan man hålla sams? Ska man boka och planera vilket känns uppstyrt och risk för att missa en massa liv, eller ska man boka för att vara säker på att få något?

Ibland råkar man ju ut för att det är ...fullbokat...fullbokat och fullbokat när man känner för att vara impulsiv och följa sin impuls. Nu är det gjort! Jag har bokat en charter...från dörr till dörr är allt redan förbokat. Bredvid stranden, fast med pool just in case. All mat är förbeställd. All inclusive för bekväma småbarnsföräldrar. Alla bravader och utflykter som bygger på engagemang och energi får komma om de vill men jag kan lika gärna ligga på samma fläck och bygga sandslott! Nu kan min hjärna släppa taget om alla funderingar eller ångesten över att jag inte funderar alls.

Blue Star Grand Viktoria på Sunny Beach
Familjefavorit med svårslagbart läge!

För er som har små barn så inser ni hur bekvämt och skönt detta kommer att bli. Ni som inte har små barn sitter säkert och tänker att det låter trist. Ni kommer att förstå när ni behöver tänka på att ta med dubbel packning för att små barn förvisso har små kläder men skitar ner sig fem gånger så ofta. Att man behöver ta med vagn, blöjor, mjölkfri välling, förhålla sig till att en i sällskapet kommer att behöva sova minst två timmar varje dag och då mitt på dagen. I annat fall riskerar man att få sex gånger så många konflikter och ständigt ljud av missnöje i sina öron. Det är fantastiskt att ha barn och helt underbart att se deras nöjda miner, att höra deras ljuvliga skratt och känna deras mjuka fötter och händer mot sin hud. Lika snabbt kan detta dock raseras av att en detalj som utebliven sömn uteblir. Därför mina vänner känner jag att en All inclusive resa till ett angivet hotell lockar mer än en fem stopps resa med okända äventyr. Livet är liksom ett okänt äventyr med barn så är du rastlös, känner att du inte maxat livet så skaffa barn så uteblir känslan. Man uppskattar lugn, det kända och förutsägbara. Jag önskar alla en fin semester oavsett när den faller in och oavsett vart man hittar sitt lugn eller stimulans.
Blue Star – Grand Victoria

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: