2011-06-05 | 00:19:20

Nöjen

Grillen hat och kärlek. Så här i solskenet åker grillen fram i alla tänkbara former. Ifjol påminnde den mig om familjelivet, om livet med en tomt, en altan och gräs. Glädje och parmiddag eller fest hemma. Jag hatade ibland lukten av grannens goda grillrök. I år har jag grillat på balkongen trots att det är förbjudet! En god vän till mig förbannade sig över mig och sade att jag skulle få stå alla kostnader vid brand då ingen försäkring gäller. Helt uppskrämd bar jag ut grillen på gräsmattan direkt efteråt. Allt har sin tid och ifjol var nöjen att ha kul utan familj. Att hitta nya nöjen är ju inte så lätt. Som ensamstående är det ju lätt hänt att man hänvisas till andra singelkompisar eller till att få hänga med när alla andra går ut. Jag har tröttnat på att gå ut än om jag bara varit ut ett fåtal gånger sedan jag blev ensamstående. Har nått en punkt i livet där jag bjuder ut min väninna på middag för att avsluta kvällen med att sen en film som börjar 21 i hennes massage stol. Så underbart att sitta med en OBH Nordica massage dyna och se film. Så kul att bjuda hem några vänner på middag och sen sova. Jag har alltid älskat musik och dans och kommer alltid att göra det så kanske går jag för första gången på länge på logdans i sommar. Blev ju inte så lockad av Täftelogens serie på Tv men......det ska jag kanske roa mig med i sommar, liksom att se film, bada, motionera, åka båt och inte minst försöka få till en semester med mina underbara döttrar.

Funderar på Gröna Lund, Mumindalen...? Alla alternativ jag tittar på slutar med en slutnota som ligger rysligt nära en utlandsvistelse. En charter som känns mycket smärtfritt när man har små barn. Att åka till ett hotell, ha en strand, en pool och lagad mat. Imorgon ska jag ta itu med att boka semesterplanerna så håll i hatten för nu blåser det rejält med sommar vindar...
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: