2011-06-06 | 22:36:14

Lyx!?

Vad är lyx? Vad är avundsvärt? Vad vill jag och vad är jag villig att offra? Livet innehåller alltid val och frågor. Jag har  rannsakat, funderat och vridit på alla dessa frågor i år nu. Familjen, är allt. Vad och vilka som inkluderas i ens egen familj kan variera över tid och behöver inte bara bygga på släktskap om det är enkelt så och banden tvingas hålla får mer påfrestning. Min lön, min bil, mitt AMEX vad är det värt om jag inte har min familj? Det är dock så att livet blir enklare och lättare avnjuta med en stabil situation.

En god vän och stor förebild till mig sade en gång med glimten i ögat
-Bättre att gråta i en limousin än på en buss!!

Jag förstod aldrig fullt ut meningen med detta förrän min svåger lämnade oss för några år sedan. Innan tänkte jag att meningen bara visade på materiell strävan och var lite rå och hjärtlös. Idag inser jag att det ligger mycket i den. Inte för att man är lyckligare i en limousin utan för att en som åker limousin kan välja om den skulle vilja byta till buss, för att den har fler val att göra. För att den kan ha råd att ta ledigt om den inte mår bra, för att den kan ha råd att gå i samtal om det behövs. Den sades som ett skämt men utan att missförstå detta så förstår jag den på en annan nivå idag. Livet ger, livet tar och förhoppningsvis lär vi men inte alltid som vi själva tänkt eller tänker för stunden.

Glöm ej att leva min vän, dagen som gick kommer aldrig igen........veckans mantra!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: