2011-07-04 | 00:30:01

Blattar och stekare!

Under gårdagen träffade jag några trevliga vänner och avnjöt en god middag. Tänk vad trevligt och socialt det är att äta. Det var en folkfylld kväll med "gammkött" som den yngsta i gänget påtalade. Gammkött är sådana som jag helt enkelt! Bättre gammkött än lammkött för det betyder att man blivit lite bättre på att ta för sig, känna att man duger som man är och att man kan ta plats. Lite snyggare, lite klokare helt enkelt!?

Det var "raggarbils uppvisning" i stan vilket betyder mycket folk. Man går liksom man ur huse även om man skiter i bilarna. Man har dem som svepskäl till att få komma ut tror jag. Många entusiaster finns men sen fylls stan på ett helt underbart sätt. Det var en syn som jag gärna vill uppleva mer av. Folk i horder över hela Umeå.

Besköte Invito och noterade att så många vill framställa sig som stekare! Konstigt och töntigt begrepp men män som lägger tröjan så där tunn och fin över axlarna och som har slätstrukna kläder som så där lagomt är perfekta. Dom tittar på en och man undrar om dom finner en läcker eller helt nedvärderande ser en som ett annat folkslag? Jag är ingen blondin som klarar av att så där chickt pluta med munnen och behålla läppstiftet medan jag äter typen. Jag är ingen som bevarar kläderna strukna och jag är både lite halv slarvig och mer ute efter att leva mer än så!

Så fick jag möta mina egna fördommar och kanske andras. Jag har många vänner från andra kulturer, jag har rest endel så jag har träffat många olika typer av människor. Så stod vi och dansade, en fantastiskt duktig dansant kille stod bredvid och så fäller en i sällskapet den kommentar som andra inte vågar eller finner så politiskt inkorrekt. Hon fick helt enkelt invandrar panik! Visst är det så att invandrare på dansgolv avskräcker!? Allt stekare är beroende av dem för att få känna lukten av manligt könshormon. Alla behöver dem och en mörk kille är läcker om han har något som visar på att han lyckats men i grupp är de läskigt!!!????

Jag älskar DANS och den här mannen var fantastisk på att dansa salsa så jag skäms över mig själv när jag faktiskt tänkte -vad ska alla andra tänka och tycka, när jag salsade igång med en okänd invandrare som var i grupp och det stod okänt om han var accepterad av omgivningen. Men så trevligt jag hade. En trevlig människa som inte var berusad, som kunde dansa och som var trevlig! Roligare kväll kan jag leta efter i almenackan och istället ska jag välja glädje och skratt lite mer ofta istället för en sval drink i handen så där lagomt chick, så där lagomt hålla in magen med glansiga läppar, perfekta lockar och strukna kläder.....Livet måste levas och jag saknade helt plötsligt Cecilia min Peruanska väninna som alltid får alla att bli vilda!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: