2011-07-19 | 21:33:48

Dom små utsvävningarna skall inte underskattas!

Alla dagar skall göras till dagar att minnas.....Det finns mycket man skall göra för att få livets pussel att gå ihop. Lite lättare är det dock på lediga dagar, lediga dagar som dessutom inte kräver något. Att kunna gå ut i bara klänningen, att kunna gå ut och ta med sig maten. Jag har i allt högre utsträckning börjat respektera livet och därmed uppskatta det jag har istället för att sträva mot något jag inte har.

Jag har slutat sura över att jag inte har en villa med egen tomt. Har istället barrikaderat vår utegård och ställt upp både utemöbler, tält och badbalja. Om någon bemödar sig med att ta sönder sakerna tänker jag att de gör mer nytta på vår allmänna gård än i förrådet i väntan på min villa som torde ligga rysligt långt borta med tanke på att jag knappt hittar proppskåpet och ringer vaktis!

Jag har slutat städa och röja som en fördärvad och inser att jag har mer städat nu än på länge bara sänkt min ribba för vad som är rysligt städat! Jag behöver inte veta allt och alla behöver inte få veta vart jag står. Livet är mitt och det kan ingen ta ifrån mig oavsett om andra tycker att det är bra eller dåligt....

Idag har jag besökt 4H gården med mina barn och vår fina granne med son. Vi har sett spritt språngande tokiga grisar som rymt och grymtat runt bland folk. Vi har ätit pastasallad i det gröna, vi har inmundigat en glass och fika. Sen passerade vi Barnens Hus och köpte lite roliga leksaker. Evelina har lekt 10-20 non stop men en av sina bästa vänner här intill utöver detta vilket gjort livet mycket enkelt. Maja och jag har lekt och hon är underbar just nu. Hon har kommit in i en period där hon 20 gånger per dag säger....-Mamma, jag vill säga något! JAG ÄLSKAR DIG!.........kan det bli bättre?


Vem har sagt att livet skall vara svårt!? Min vackra älskling Evelina är som en ljuvlig
blomsteräng hela hon...



Maja får ofta höra att hon är söt! Få kan låta bli att peta på henne när hon passerar.
Ni kan ju se varför!!



Glada barn, glad mamma! Ska komma ihåg hur lätt det är när vintern smyger sig på..
Idag tror jag inte att det kommer att bekomma mig men den som lever får se....

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: