2011-01-08 | 13:15:06

Nytt år, inga löften men...

Alltid när det nya året infaller har jag haft som löfte att göra livet bättre. Jag ska träna mer, äta nyttigare osv. Kanske känner någon igen sig!? I år har jag inte haft utrymme att ha diciplin. Men jag har insett att mitt liv kommer att berikas om jag:

Lär mig koppla av utan att allt som jag tänkt är gjort! Jag kan ligga i sängen sjukt trött och ändå kan jag inte passa på att sova utan måste upp och göra det där som skulle behövas. Inte undra på att jag alltid varit kvällstrött!! Varför inte bli lite mer odiciplinerad och sova ut och sen göra allt sen!?

Jag har inget tålamod. Jag vill att allt ska ske här och nu. Det har gjort mig handlingskraftig och driftig men hur vore det om jag bara väntade ut vissa saker. Om jag delvis struntade i att jaga duktigheten. Kanske blir jag bara bättre? Den som lever får se om jag lyckas och om det blir bra.

Jag har lite svårt att unna mig själv i alla former. Det är ju inte som att sabotera sin egen målsättning genom att trösta sig med choklad eller annat för det är jag hygglig på. Nej nu merar jag att inse vad jag är värd. Jag har övat nu i flera år och det börjar bli bättre men i år började jag med att gå ut på middag igår på REX. Middag klockan 21 har aldrig varit min grej men nu är det läge! Efter en lång arbetsdag åt jag 3-rätters och prövade oxkind! Kändes lite kinky för en bonddotter som jag i grunden är. Upplevde att min egen gammalmodiga porterstek är bättre! Ska berömma mig själv för min matlagning och bara tillämpa lite poesi när jag beskriver min meny så kan REX slänga sig i väggen. Jag ska unna mig saker för att jag är bra. Jag ska kosta på mig att känna mig bra bara för att jag är.

Dela med dig av dina löften så kanske jag ändrar mig och lägger några!?

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: