2011-01-15 | 06:12:44

40 års krisen!?

Min hjärna har lätt för att gå igång på allsöns stimuli. Så vill jag ha massor med saker gjorda på mitt jobb. Något som jag dessutom kan delvis fixa hemmifrån. Så vill jag ha inrett min bostad lite bättre, önsar att jag städat förrådet och sålt de där överblivna sakerna på blocket. Så borde jag ha sorterat de där pappershögarna som bara ligger och .....
 
Innan jag fick barn var jag snuskigt effektiv. Jag var den som hade allt i rätt hög, alltid städat, från minsta vrå till det stora hela hade jag ordning och reda löning på fredag.
 
Det är en utmaning för en ivrig person att bakbindas av olika anledningar. Jag övar frivilligt och ofrivilligt på att ha det lite sådär som jag inte vill.

Sitter och får inte allt jag vill gjort i jobbsammanhang. Måste ju liksom leva också. Har allt i fula pärmar och i en kaotisk ordning. Förrådet svämmar över och blocket säger att jag bryter mot deras regler. Har försökt ändra annonsen utan att jag egentligen vet varför jag gjort fel. Ska det vara så jävla svårt. Och lever man som "periodare" vilket betyder att man halva tiden är en god mor och endast det så får man lätt panik när man andra halvan av sitt liv känner att man borde så mycket.

Man borde jobba över, umgås med de där vännerna man inte hinner med barnen, träna, städa, handla, förändra, shoppa, göra ärenden....ja det är mycket man helt panikslaget ska göra! Det blir varken eller! Därför sitter 06-09, vaken och kan inte sova fast jag borde passa på! Idag är barnen hos sin pappa vilket innebär att jag kan sova. Jag ska ut ikväll vilket innebär att jag borde sova men själv tittar jag mig runt och funderar på hur jag skulle kunna göra om här hemma, tänker på alla borde och måste saker. Helt sjukt. Det här är nytt för mig. Tidigare i livet skulle jag sagt slöseri med tid. Är det åldern? Är jag på väg in i nästa kris!? 40-års krisen. Jag som bara är 38. Som att komma i klimakteriet innan puberteten tagit slut. Nej jag får nog gå och försöka somna om igen trots allt....
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: