2011-08-25 | 22:22:40

VAB krigen kommer att inledas

Så är det dax för 40 graders feber, snuva och gråt. Min lilla Maja är sjuk. Har varit hemma idag, innan jag visste hur sjuk hon skulle bli...i förebyggande syfte! Så räknade jag kallt med att hennes pappa skulle vara hemma imorgon eftersom att det är hans dag och jag var hemma idag. Det är inte lätt när man inte bor ihop, så säger pappan! Det var inte lätt innan heller säger jag! Då gav jag alltid vika och fick ställa alla egna behov, begär och min egen personlighet i garderoben.

Nu vill jag vara med mitt sjuka barn men samtidigt behöver jag ju försörja mig och då behöver jag avklara alla viktiga möten som ingår i mitt jobb. Det är inte första gången en VAB dispyt utbryter i Sveriges avlånga land och det är inte sista! Imorgon åker jag till Sundsvall, Sollefteå och Bollstabruk för att träffa människor. Min lilla älskade Maja kommer att gråta, snora och ha feber med sin pappa. Mamma hjärtat blöder. Jag lider, får ont i själen och tänker att många mammor runt om i världen har olika typer av problem men man ska inte jämföra. Alla ni lyckligt ovetande nyblivna dagis föräldrar kommer att tjafsa om VAB kanske så ofta som en gång i månaden under hösten. Lycka till!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: