2011-08-01 | 15:59:31

Ramadam!

Idag infaller Ramadam för alla muslimer världen över. Dom kommer i en månads tid att äta endast efter solens nedgång vilket blir vid 21-tiden här där ljuset inte har någon ände så här års. Dom låtsas att det är fredag varje kväll och tycker att livet är lite speciellt och festligt. Denna månad avslutas med fest och presenter/pengar till barnen. Tänk om vi skulle kunna ha en månads lång festlighet? Fredag hela veckan lång....underligt och främmande på samma gång. Men onekligen många i världen som tar detta på stort allvar.

Själv lägger jag aldrig nycklar på bordet och spottar över vänster axel när jag ser en svart katt passera gatan så jag ska inte vara så fördömmande utan känna att mina sinnen tänker längre och mer respektfullt än så. Jag kommer personligen att bli bjuden på en ramadam middag ikväll och ser fram emot att få veta vad den kan beså av!!

Magen kurrar redan efter något gott då jag ätit en alldeles för slarvig lunch. Solen skiner och jag funderar på om en mjukglass som så där krämigt och tjockt ringlar sig i en knaprig våffle inte skulle sitta fint som uppvärming till den sena middagen!? Varför inte...
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: