2011-08-25 | 22:31:51

Polisens belastningsregister

Så förekommer man då äntligen i polisens belastningsregister! Jag har på en 70 sträcka kört 82 km i timman. Detta brott kostade mig 2000:-. Det grämer mig. Polisen var dock så trevlig att dom sände med ett foto på mig där jag satt med mobilen i ena handen och förmodligen fipplade iväg ett SMS eller ringde någon. Sen bar jag solglasögon så att jag så så där lite kriminell ut! Dom sände också med en folder med rubriken....-nu vet vi vad du tänker! Det där var ju onödigt men vill vill inte sätta dit dig utan rädda liv.

Det var ju för väl att jag faktiskt kom undan med livet i behåll och bara 2000:- fattigare. Tänk så snygga skor jag kunnat få! Men hur mycket hade jag kunnat använda dom som död! Nej, jag erkände villigt mitt brott för jag skäms att försöka förneka mitt brott. Jag står för det, är inte stolt, inte sur, lite fattigare, förmodligen inget klokare men går vidare.
1 Kommentarer
charlotte:

Jo, där i belastningsregistret befinner jag mig också. Av samma anledning ;)

2011-09-13 | 20:39:57
URL: http://radiogirl500.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: