2010-09-09 | 10:00:48

Vardagsbestyr



Livet har sin gilla gång för alla människor. Vi har fått 24 timmar men har olika förutsättnignar att ta tillvara på dessa. Ibland är livet som en stor ironisk clown som försöker vara rolig med en! Har man för mycket arbete har man inte tid att spendera alla pengar man får in. Har man för lite arbete har man mycket tid att göra saker men inga pengar att göra något för. Är man lite vilsen eller nere jobbar man mindre men orkar inte göra allt man vill när man har energi och jobbar som bäst. Kanske är det så det är för pensionärer. Så mycket tid men ingen ork och för vissa inga medel att få till det för!?

För min del har jag haft fullt upp senaste dagarna ....har jobbat, varit på skola/fritids och planterat buskar (en återkommande aktivitet där föräldrarna samlas varje år för att öka trivseln för barnen) haft gäster att ta hand om osv. Hektiskt utan att jag egentligen gjort något alltså!

Vill bjuda på en tur runt Nydala. Sjön som ligger intill min bostad. Hämtade energi med en promenad. Vädret har ju varit strålande de senaste dagarna. Vill aldrig att det ska ta slut!!

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: