2010-09-07 | 16:39:44

Sverige är krångligt...

Idag har jag varit en medmänniska, som så många andra varit och som så många andra dagar i mitt liv....Om man inte förstår koder, att man ska vara taktiker även i de små frågrna. Det som för oss andra är självklart är ju inte det för alla. Skatteverket, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten...vad är vad. Idag besökte jag försäkringskassan och insåg att det var en person som jobbade på alla positioner. Bara en sån sak! Hur ska man då förstå skillnaden. Men å andra sidan blir det ju inga problme med samverkna mellan myndigheterna!! Tänk att vi kan snäsa och vara otrevliga i det här landet till en person som inte förstår varför. Att fylla i en blankett är ju till och med för en akademisk svensk mamma en bedrift ibland. Hur går det för en person som knappt kan skriva. Vi tar allt för givet.

Idag fick jag ta del av historien om hur en person som åkte buss satte bredvid en dam som den inte förstod. De talade rent fysiskt inte samma språk. Av hänsyn till att denna person märkte att damen intill skulle kliva av reste han sig upp varpå damen slår honom hårt i sidan. Han förstod aldrig varför.

När jag för en månad levde på Gran Canaria fick jag en kommentar när jag gick på promenad. Två män log och sade PUTA! Med vänlig röst och glad i hågen fortsatte jag och trodde att dom var trevliga. När jag väl hemma slog upp ordet och insåg att det betydde hora förändrades min syn!!! Jag som till och med hade anständiga kläder.

Vi ska inte slå på varandra. Det främmande väcker inte alltid nyfikenhet utan rädsla och hat. Det ska jag bära med mig under kvällens promenad. Eftersom jag blev beragen på ZUMBA!!!!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: