2010-09-12 | 10:46:02

Söndagstristess!

När jag inte känner mig sugen på att göra någonting händer det något konstigt i min kropp och hjärna! Jag har alltid tusen saker jag vill och är snabbt på. Ovanliga dagar infaller någon slags "jag har inte lust känsla". Vet inte om den är obehaglig men i alla fall ovanlig. Vet liksom inte vad det är men måste ha den ändå.

Idag har det varit en sån söndag. Vädret lockade inte till någonting fast egentligen är det nog inte vädret!? Har suttit i sandlådan, gungat och lekt café inomhus. Livet blir ju vad man gör det till så finns inte lusten får man plocka fram lite av reserven för sina barn.

Björken utanför fönstret böjer sig plågsamt untaför fönstret, den rycks hit och dit så bladen gulnar. Sommarens smekande vind är borta och lämnar stor saknad efter sig. Badhuset är stängt för en simmtävling! Till lunch ska jag steka färska abborfiléer fångade utanför Sillviken nyligen. Kanske piffar denna lyx upp tristessen? Tristess och mys är inte samma känsla....kanske ska jag locka, ropa, dra och slita fram en myspyssöndagskänsla?
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: