2010-09-24 | 23:10:20

Planera eller spontan agera!?

När dagen grydde kände jag mig sådär lagomt positv. Tänkte att det ska bli intressant att se hur den utvecklar sig. Sen till dagis, glömde handväskan med både telefon och plånbok. Fetare än vanligt, en ny inåtväxande finne på hakan som svider. Håret lite risigare och kläderna lite fulare. Med sinnesstämning på minus kostade jag på mig att bli sen till dagens planerade uppdrag. Trött, seg och enormt frusen!

På väg upp för trappan såg jag stenen jag placerat i ljuslyktan. "Allting är möjligt" Vilket skitpositivt elände tänkte jag. Hur tänkte jag när jag köpte den där smörjan!!? Möjligt eller omöjligt?! Det är så kallt att ryggraden liksom krampar ihop sig och regnet strilar ner så att man tappar lust till precis vad som helst!

Så kom kvällen.....dagens uppdrag blev förvånansvärt trevligt. Det beror mer på personen jag träffat än på uppgiften i sig. Tack gode gud för människan och för dom som är goda och varma!

På väg hem efter att jag hämtat mina döttrar fick jag ett infall att bjuda upp mina fantastiska grannar på middag. Ibland hinner min hjärna liksom inte reagera, jag agerar innan tanken landat. Så ringde jag på och bjöd dem på mat. Innan jag visste om jag hade något att bjuda på!

Det var vändpunkten på min dag. Att umgås med människor som är bra för en är som balsam för själen. Min Evelina hade redan bjudit hem grann flickan och de lekte och lekte och lekte.....sen har grannarna en som som är lika gammal som Maja så dom förvånade med tittut lekar och jagade varandra. För sin låga ålder fick dom till ett riktigt samspel. Det var för härligt att se!

Goda grannar som man har hade med både kaka till efterrätt och vin. Jag lagade en varm köttsoppa med bröd. Lite toast och sallad innan. Jag älskar en god 3 rätters som är väl planerad och framdukad. Problemet för mig är väl att den så sällan blir av! Därför är jag så tacksam för att jag ofta hinner säga saker innan jag tänkt igenom dem. Nästan alltid blir det något bra av det. Så helgens tips blir ....tänk inte så mycket, agera!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: