2010-09-20 | 23:36:57

Muta dig fram!

Idag har jag äntligen fått göra som på film. Bra eller dåligt? Lägger ingen värdering men ibland är det bara så kul att få göra det. På skolan har dom bestämt att barnen ska få som läxa att göra familjecollage. Gulligt kan man ju tycka men det är ju föräldrarna som får läxan för vem har foton på nära och kära i pappersfomat numera!? Inte jag i alla fall. Satt här på söndag kväll och insåg att problemet måste lösas.

Evelina har ju pappa dag måndag och tisdag och han har inte några kort heller! Skulle ju kunna skita i problemet och tänka att dom löser det men det skulle ju inte bli så kul för min dotter om alla andra visar sina collage och hon står utan!

Syndaren vaknade sent och mitt i valvakan satt jag och beställde bilder. Proprint i stan brukar alltid vara så snabba men tydligen är det fler än jag som börjat beställa där. Skulle man inte kunna få vara VIP kund för lång och troge tjänst!? Fick inget SMS besked under min shopping tur så jag gick in och fick veta att jag stod långt ner i kön!! Fan, tänk.........hur ska det här gå? Istället för att beklaga mig och dra en snyftare ur livet där min dotter skulle stå utan collage frågade jag lite film inspirerat....-det går inte att köpa upp sig i kön lite!?

Det fungerar alldeles utmärkt det svarade kassörskan! Jag blev nästan lite chockad eftersom jag kände mig lite fräck och så där onaturligt cool som på film. Vaknade raskt till och insåg att hon var seriös! Vi har fått börja med det nu för speciellt på måndagar är det sådant tryck här. För en ynka 50 lapp fick jag bli nästa person som fick mina bilder utskriva. Tack gode gud för filmen! Måste pröva det här fler gånger. Min dotter får ett collage och jag är en supermamma för 50:-. Livet leker!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: