2010-09-13 | 19:56:39

Mamma koma..

Så kommer måndag och mamma komat infaller. Tomheten som finns i hela kroppen vill göra en passiv. Allt är en enda oreda eftersom jag maximerat känslan av att vara mamma med att låta bli att städa, tvätta och diska! Kom hem och funderade på vem som bor här!? Inte jag eller? Vilken röra. Hjärtat säger lägg dig ner och dö en stund för du är alldeles tom utan dina barn. Hjärnan säger se till att styra upp den här röran tills dina barn kommer igen för då vill du inte hålla på med det här! Hjärnan får besegra i dessa lägen. Det ger mer på sikt. Har ofta tänkt för mycket med hjärtat men i det här läget blir det bara förödande. Jag skriver utopiska listor på saker jag ska hinna med, långa fina listor som jag drömmer om att få "bocka av" sakerna på. Helt sjukt vad jag gillar att stryka över. Känner hur jag njuter av att dra pennan över fixa lampan i Evelinas rum! Eller sy gardinerna i Majas rum! Tänk att jag måste skriva vad jag ska göra först för att få den ultimata tillfredsställelsen. Sjuk men verksamt! Nej nu ska jag fortsätta röja innan det är dax för väninne promenad som man också kan lyxa till det med när man blev trevlig, snygg singel helt plötsligt....
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: