2010-09-25 | 21:24:49

Kalas på menyn!

En lördag har åter passerat i mitt mamma liv. Idag har Maja varit på 1-års kalas. Med det trista väder som varit kändes det trevligt att få åka till trevliga vänner och få skylla på dottern...Det är alltid kul att åka bort och bli bjuden på fika och tilltugg. Får liksom nya idéer på hur och vad man kan servera. Inspirerande. Tänk att 1 åringar kan göra så mycket! För bara ynka ett år sedan låg de där och kunde inte göra annat än sova, skita och suga på tuttarna! Nu springer dom och är sociala varelser med en enorm vilja.

Efter en dag med bus, lek och social samvaro har diskberget växt och det ser ut som om det gått fram en hel armé med små banditer i mitt hem. Nackdel med att bo själv är ju att ingen annan kommer att plocka undan. Men fördelen är ju att ingen annan stör sig på det heller så jag kan ta reda på det när jag själv vill....fast imorgon kommer nya äventyr så det är väl lika bra att hugga in!

Är så in i bombens sugen på att veta hur det går för huvudpersonerna i min lättlästa charmiga bok så sen måste jag titta in till dem......Eftersom jag läst till 1 igår natt och Maja vaknar senast 6 på morgonen är jag lite koma trött. Vad är krogen eller ett socialt vuxenliv mot att ha en super pigg 1 åring! Den som tror sig varit trött innan den fått barn vet inte vad trött är!? Därför ska kvällens deadline ske innan klockan slår 12 och all förtrollning bryts! Då krävs det lite beauty sleep för Cinderella...
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: