2010-09-15 | 21:42:50

Förutsättningslös lunch!

Såg via en vän något som kallades effekt lunch på Facebook. Norrlandsoperan, en panel, en massa människor och dagens tema skulle vara personlig utveckling. Kände att temat lockade och tänkte varför inte pröva något nytt när jag ändå har en pröva något nytt höst!

Anmälde mig utan att egentligen veta så mycket om lunchen. Tänkte innan jag for att det kanske var en dum idé att åka själv på en lunch för tänk om alla andra var där med sitt jobb? Tänk om alla andra var där med människor de kände? Tänk om det inte alls var spännande eller intressant? Avbröt mina tankar och for för tiden höll knappt på att räcka till. Ibland är det tur att man i vardagen inte har så mycket tid till att reflekera eller resonera med sig själv....tänkte att om det är så att alla andra är där med någon de känner ökar ju mina möjligheter att få lära känna en ny spännande individ. Så vill jag se livet!

Väl där träffade jag faktiskt en vän. Blev lika förvånad över att hon var där som hon blev över att jag var där....Det var en mycket trevlig lunch och ett mycket bra initiativ av de som startat detta. Spännande idé och upplägg.

En av deltagarna på lunchen frågade något om egentid som hon ansåg blivit ett sånt populärt begrepp. Då kom dagens bästa citat från en annan kvinna:

All tid är vår egen tid. Från det vi föds till vi dör! Vad är det annars? Ja ibland är det dom enkla sanningarna som slår högst. Kändes som klockrent och tänkvärt! Det ska jag bära med mig. All tid är min och jag bestämmer själv över den.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: