2010-09-14 | 23:59:53

Erotik, kärlek, passion

Sitter i soffan och riktigt suger på karamellen av en underbar dag. Tänk att vissa dagar bara faller en i smaken, allt går ens väg och det lilla betyder det stora. Jag är euforisk och helt upprymd. Har köpt höstblommor till balkong krukan. Tänk att det var så lite men kändes så trevligt. Jag har städat, sytt upp dom där gardinerna som hängt med nålar i 7 veckor, tagit bort sånt som jag borde för länge sedan. Haft ett ännu trevligare uppdrag idag med en helt underbar vän till på köpet. Sen kom avslutnigen, höjdpunkten som förde mig till längesedan beträdd mark.....

Jag gick på Zumba på Iksu (är ännu evigt tacksam till Hanna som överlät sin plats till mig!!!) För mig betyder salsa mer än dans, mer än musik. För mig är salsa livet. Det är agressivitet som används konstruktivt, det är glädje, glöd, erotik, passion, glädje, vänskap, kärlek, sorg, allvar, skratt.....Helt sjukt vad minnen kan väckas. Dansade eller tränade i en timma och kunde inte se vilka som var i rummet. Var i en egen värld, på en egen ö, på en egen planet. Fan vad skönt att få röra på höfterna, svänga och njuta. Leendet på mina läppar var konstant och svetten rann utan att det var jobbigt. Det gav energi och har sedan haft svårt att landa under hela kvällen. Euforin kan liksom inte lägga sig.

Dansade i en salsa showgrupp för många reptilår sedan. Sänder en kram till dig Cecilia Evans för att du gav mig glädjen med salsa. Sänder tusen änglakramar till dig Ociel Ogalde. Utan dig hade jag aldrig fått uppleva det! Hoppas du sprider samma glädje i himlen. Alla ni som inte provat salsa säger jag bara att ni missat något. Har ni provat men inte fann glädje så hade ni fel instruktör, pröva igen!

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: