2010-09-26 | 18:00:00

En supermammas framfart!

Ibland har man inte tänkt vara perfekt men "turn out to a super mum"! Och när man planerat vara bra blir det sälla som man tänkt åt andra hållet....

Vaknade pigg efter en tidig kväll. Fixade pannkaka redan innan frukost. Lekte och läste bok. Serverade lunch ute i lekparken och efter det toppade vi med ett badhusbesök. Maja som bara är 1 år åkte kana och skrek "mea, mea" hon fick aldrig nog. Humöret på topp på bägge döttrarna samtidigt!! Vilken bedrift. Vissa dagar skulle det ha känts som ett oöverstigligt berg bara att besöka badhuset men med sådana döttrar och en pigg mor bidrog till att vi fick mer energi än när vi kom.

Efter en sån dag serverade jag oxfile, kantarellsås och klyftpotatis. Brukar ofta tänka att det är slöseri att göra så god mat när jag är själv med barnen men.......Evelina åt 2 stora skivor kött och 4 potatisar. Inte hade det hänt om jag serverat något halvrisigt segt kött och kokt potatis! Nej fick mig en tankeställare. Det är ju ofta man gnäller på att barnen äter dåligt men efter idag har jag insett att då kanske man serverar för trist mat. Fram för mer oxfilé till barnfamiljen!

Är helt imun mot stök i hemmet och det ligger klossar, stenar, och leksaker i samtliga rum men efter denna dag kommer supermamman att ha så mycket energi kvar när barnen somnar att jag kommer att stå och plocka undan när de somnat. Or not!? Livet som mamma kan snabbt få oanade vändningar......

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: