2010-10-21 | 11:48:38

Livet lever...

Datorn har jag minsann inte fått tillbaka ännu men sitter på en utbildning och har ju ett gammalt härke framför mig och kan bara inte låta bli att kika in och förbereda mig för min come back....

Kul att så många besökt bloggen fast jag inte ens varit där!? Shame on me...!

Anmälde mig till en kurs i arbetsrätt och insåg att den inte var vad jag förväntade. Så efter lite eftertanke och "taktiktänk" kommer jag att sluta på fredag denna vecka. Skönt! Slipper då sitta och vara oinspirerad eftersom att jag inte råder över kursutbudet. Jag har fräschat upp lite arbetsrättsliga kunskaper och power point användande. Alltid något. Ser nu fram emot några riktigt lockande och spännande erbjudanden när det kommer till arbetsmarknaden.....gäller att välja och att bli vald. En stimulerande tillvaro på den fronten!

Hösten är här på allvar och rutan skrapas ivrigt vissa mornar! Glömer sätta i motorvärmaren av någon anledning. Det har ju inte varit på schemat de senaste månaderna helt enkelt. Möter hösten med mod, inspiration och tapperhet. Känner att det inte är någon idé att kämpa emot och njuter av solen när den lyser likaväl som av rusket när de kommer. Tänder ljus och myser.

Har på allvar tagit mitt livs svåraste beslut i veckan. Separerade ju i januari men ibland är det svårt att släppa taget och gå vidare. En process som kräver mycket av en. Eller i alla fall har det gjort det av mig. Har nu accepterat att jag är en bra mamma och att jag är det oavsett hur jag lever. I lägenhet och själv eller i villa med pappan! Jag är bra och ska fortsätta vara det! Eller så gör jag mitt bästa i alla fall och det är ju gott nog. Jag har släppt taget och fått världens mest harmoniska döttrar. Känner till och med att livet i lägenhet börjar bli rätt avslappnat och slött! Fokus kan ligga på annat än allt man måste göra...än om jag saknar ett HUS! Men allt har sin tid och med tanke på att jag ringde vaktmästaren för att en propp gått kanske jag ska mogna i mitt beslut!?

Nej nu är det dax för lunch och jag ska be alla tappra, modiga och vackra själar att få önska en trevlig lunch, dag, vecka....see you later!

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: