2010-12-11 | 22:53:44

Tiden är inte konstant!

Att glädja sina barn är kanske det bästa en mamma vet!? I alla fall står det högt på min lista.

Fredag kväll var det fredasmys med idol, böcker uppe länge känslan i kombination med julgodisbak. Snacka om att mandelmassa kan kladda! Maja envisades med att smaka på alla färger och flera gånger fast hon inte gillade det. Vi rullade, knådade och gjorde fina figurer som vi delvis doppade i choklad. Sen kokade vi knäck och spelade julmusik.

Mandelmassa godis

Idag fortsatte mina supermamma takter...badhuset direkt på morgonen sen kompisar för alla i familjen! Evelina fick ha en av sina bästisar här och jag fick nybakade lussebullar av grannen när hennes son lekte med Maja. Glada barn glad mamma!

När vi skulle lägga oss sade min lilla stora älskling
-Mamma, när vi är hos dig känns det som om vi bara träffats i en dag. När vi är ifrån dig känns det som om det gått tre veckor sedan vi sågs!

Precis så känner ju jag också. Mitt älskade lilla barn. Tänk vad jag har ont i bröstet många gånger för att vi inte delar varje dag. Tänk så många tårar jag fällt och så många jag hållit tillbaka! Men en sak har jag lovat mig själv och det är att njuta av varje sekund vi har ihop och göra något bra av den tiden.

Till alla mammor i världen vill jag därför sända en varm tanke. Till min egen för att du är helt super och till alla andra för att det inte är lätt att vara mamma men ett stort privilegium.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: