2010-12-21 | 06:51:23

Svulten mamma längtar....

Så är det äntligen dax! Efter 5 dagar utan barn är mamma tarmen så tom den kan vara. Jag hungrar efter mina barn likt en gepardhona som varit ute på jakt och misslyckats med att hitta något att äta under en lång torka! Jag har sagt det förut och säger det igen. Jag kommer aldrig vänja mig vid att vara utan barnen.

Men passa på att njut, gör något kul, men så skönt det också borde vara!? Alla som kommer med hurrande rop längs livets vasalopp gör det med välmening och jag stärks och glädjs för visst är det så att alla föräldrar vill vara själva ibland. MEN då kommer man hem efter en kväll eller dag och säger god natt, ger en puss eller gör något dagen efter. Sen har man valet att välja bort eller vara tillsammans. Jag vet inte hur alla andra mammor eller pappor för den delen heller gör när de inte bor med barnens pappa eller mamma? Jag vet ju att jag inte är världens första eller sista som lever med barnen på halvtid!? Jag vänjer mig aldrig och mina tarmar blöder, ögonen svider och det sticker likt kolsyra i bröstet ibland. Det är som att ligga på en strand och sola sen kommer en våg, sorgens våg inte bara sveper in över stranden utan överraskar en. Kan hända när som helst faktiskt! Kan vara ute och gå, shoppa eller se en film och vips kommer gråten och sorgen.

MEN idag ska jag och Evelina ha en mamma-Evelina dag. Efter skolavslutningen får hon bestämma i några timmar sen är det ju jullov i tre veckor.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: