2010-12-15 | 22:48:46

Pepparkaka eller bulle!?

Igår var det luciafirande på dagis. Vi föräldrar hade fixat grötmiddag i missionshuset på eftermiddagen. Tomten kom och ...Maja var helt orädd och skrek "tomten kommer"! Så då vet vi vad som väntar i jul. Inga tårar eller rädda barn. Evelina tror att det är jag som köper alla paket och att tomten inte finns!? Låter ju helt märkligt.

Maja skulle gå i luciatåg med de andra barnen. Hade en pepparkaksklänning med men när jag sade att hon skulle byta om för att vara pepparkaka skrek hon bara NÄÄ...BULLE! Gav efter några försök upp och lät henne slippa byta om! Små barn små bekymmer, små barn stor vilja!!

maja

Det är ett privilegium att få vara mamma och speciellt till viljestarka, vackra, smarta och ja, helt underbara barn... Tvingade mina barn att fotografera sig i hallen på morgonen när jag ändå hade fått på dom finkläderna! Eller tvinga och tvinga...!? Evelina är ju ständigt som en skönhetsmagnet! Är hon inte nöjd med ett kort går hon till spegeln och övar in en ny pose!



Den estetiska ådran har hon inte efter mig. Önskar jag hade den men det är efter pappa! God som en liten peppar kaka.....Så passerade lucia för bullen och pepparkakan.

1 Kommentarer
Felicia:

Gullungar! Att ingen kommit på tanken att vara lussebulle förut :) Förresten tycker jag att Maja är en riktig posare hon med, saknar er massor! <3 Pussssssss

2010-12-17 | 19:59:22
URL: http://felicialovgrens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: