2010-12-18 | 18:07:05

Julen närmar sig med stormsteg

Varje år brukar jag ta semester en dag i början av december och gå ut och julklappshandla. Till lucia skriver jag alla julkort och struktur och ordning brukar infinna sig i mitt liv. Så är icke fallet i år.....

Tittade på almenackan och insåg till min panik att det är 18:e december! Oooops....skiter i julkorten, tänker hur kunde det bli så här!? Jobbar så fort jag inte är med barnen och försöker få livet att gå ihop. Tog mig samman idag och gick på stan för att köpa julklappar, några i alla fall....Hittade en och annan men känner mig långt ifrån klar. På måndag ska bilen in på lagning, jag ska jobba och...hur ska det här gå!?

Är lite oroad men försöker göra som alltid. Varför stressa över det man inte kan påverka!? Har istället tagit en underbar promenad i snön. Läser ironiskt nog 7 gyllene regler för en lycklig kärleksrelation. Jag som för mindre än ett år sen separerat! Men vill poängtera att det är en bok via jobbet. Skulle kanske läst den innan!!??

Nåja, såg Sin Nombre igår och insåg att jag har det superlyxigt. Är inte medlem i något livsfarligt gäng, lever ett ordnat och städat liv. Sen går det av bara farten...har två underbara döttrar, en god underbar familj, goda vänner, ett hem, ett arbette och ja varför oroa sig eller känna melankoli?! Kanske för att julen är tradition och familj och jag upplever just det lite jobbigt just nu, men imorgon ska jag angripa julklappsmarknaden igen för att färdigställa vad jag påbörjat.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: