2010-12-22 | 00:51:13

Julen inför knuten!

Så sitter man här i år igen och saknar rim på klapparna, har fult inslagna paket med ett innehåll som kunde varit mer genomtänkt till flera!! Pepparkakshuset är inte så vackert, barnen kom i säng för sent, har utväxt så jag är rätt ful i håret. Skulle velat vara lite mer slank om magen så man ser julsnygg ut när all mat ska ner, tycker att jag har för lite kvar på kontot.....listan kan göras lång!

MEN, så tänker jag....

På armen har jag med ett barns hand inskrivet MAMMA ER BEST, tattuerat av dottern idag efter en mamma-dotter dag. Det är ju fantastiskt att vi har ett pepparkakshus, jag behöver kanske bara ta en dusch och snygga till mig lite så kanske man inte är så ful i alla fall! Tänk att jag har ett super jobb med en lön så att jag har pengar till det jag behöver, barnen sover sött och nu är det jullov! Vi har kommit till Kramfors och imorgon ska vi vara med mormor. Sen är det ju tanken som räknas och paketen som öppnas uppskattas oftast eller så glöms de bort innan nästa år. Världsliga saker! Ska nog sova efter tanke omvändningen och vakna till en ljus och vacker dag i Kramfors full av adventures.....á la Ångermanland!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: